Világszínvonalú iskolaépítészet egy határmenti faluban: Szentpéterfa Általános Iskola
A Szentpéterfa Általános Iskola a magyarországi iskolaépítészet egyedi példáját mutatja be.
Évekig tartó multidiszciplináris kutatást ötvöztek a szigorú és részvételen alapuló tervezéssel, hogy különféle társadalmi és oktatási tereket biztosítsanak. Az iskola egyesíti a beltéri és kültéri tanulási környezeteket, a tetőtéri oktatást és az osztálytermi innovációkat.
Szentpéterfa évszázadok óta stabil közösség: a magyar-osztrák határon élő horvátok kis közössége. Megőrizte erős identitását, ötvözve a modern innovációt a gondosan kialakított hagyományokkal. Már az 1990-es években a politikai és társadalmi szerkezetváltás végtelen lehetőségei közepette olyan oktatási stratégiákat dolgoztak ki, amelyek a folyamatok támogatására új iskolaépületek építését követelték meg.
Az önkormányzat három évtizedes előkészület után a CAN Architects építészirodát bízta meg a leendő új iskola megtervezésével. Az anyagválasztás tükrözi az építész csapat zárómunkáját, amely kutatáson és részvételi tervezésen alapul, a tér és a tananyag kapcsolatának megértése, valamint a pedagógiai lehetőségek – a magyar iskolaépítészet építészetének következményei alább.
A cikk eredetileg a www.kp.hu weboldalon jelent meg. Kattints ide a folytatásért!