Regionalizmus a kiskereskedelmi tervezésben: személyre szabás a lokalizáción keresztül
Két évvel ezelőtt a dubaji Al Jifrben található Starbucks-fiók kontextusorientált dizájnjával meghódította az internetet. A Dubai egyik legrégebbi városrészében található híres kávézó nádtetővel, sárszerű külsővel, hagyományos paravánokkal és fából készült bútorokkal őrzi a festői táj varázsát.
A dizájn nemcsak a közösségi médiában keltett nagy feltűnést, hanem a kíváncsi vásárlókat is az üzletbe vonzza. Az Al Jif üzlet zökkenőmentesen illeszkedik a helyi környezetbe, és mára a falu szerves részévé vált. Az üzlet egyike a Starbucks számos példájának, amely arra irányul, hogy a nemzetközi üzleteinek lokalizálása révén hiteles kapcsolatot teremtsen a vásárlókkal. Egy olyan időszakban, amikor a fogyasztók a tartalmas kapcsolatokat keresik, a lokalizáció erőteljes kiskereskedelmi tervezési stratégiává válik.
A nemzetközi cég széleskörű üzleti megközelítésének részeként olyan személyre szabott kiskereskedelmi tereket tervez, amelyek tükrözik a helyi kultúrát és kontextust. A vállalat jelenlegi küldetése, hogy „fenntarthatóan tervezett, helyi vonatkozású üzleteket hozzon létre, amelyek inspirálják és táplálják az emberi szellemet, egyszerre egy ember, egy csésze, egy környék”. Ez a megközelítés jól látható a japán Kiotóban található üzletükben, amely a modern és a hagyományos elemeket ötvözi a hagyományos japán dizájnelemek, például a fa rácsos árnyékolók és lámpák beépítésével.
Ezek az egyedi és helyi vonatkozású terek a hitelesség érzetét keltik, és a kávézót nem egy újabb gyorsétteremlánccá, hanem közösségi központtá alakítják.
A cikk eredetileg a www.kp.hu weboldalon jelent meg. Kattints ide a folytatásért!