Újrahasznált anyagokból építettek iskolai létesítményeket Nairobiban
Az Urko Sánchez Architects által kivitelezett projektet a nairobi Waldorf iskola kezdeményezte, egy olyan intézmény, amely mélyen kapcsolódik a természethez, és az antropozófiára épül.
Az épületeket gyorsan, költséghatékonyan (250 $/m² költséggel) és ideiglenes élettartammal kellett megépíteni, mivel a telekbérleti szerződés 10 év múlva jár le. Az ötlet az volt, hogy egy kis falut hozzanak létre a gyerekek számára az erdőben, megőrizve a régi épületeket a helyszínen, további tantermeket és szolgáltatásokat biztosítva.

A terület őshonos fafajokban gazdag erdő volt, a cél az iskola harmonikus beilleszkedése volt a természeti környezetbe. Ennek érdekében az osztálytermeket szétszórt városként tervezték, stratégiailag az erdőben lévő tisztásokon. Az osztálytermek puha és organikus formájúak, spirális kialakításúak, amelyeket a maasai manyatas és más kenyai népi építészet ihlettek.


A tervezés célja a diákok és a természet közötti mély kapcsolat kialakítása volt. Ennek a kötődésnek a fokozása érdekében vezették be az „élő falak” koncepcióját. Tekintettel a projekt efemer jellegére, a falak úgy készültek, hogy a két polikarbonát lemez közötti teret ásatásokból visszamaradt talajjal és egy második réteg erdei levelekkel töltötték fel. Ez az innovatív technika kielégítette az ügyfél gyorsaság és költséghatékonyság iránti igényét, miközben egyedülálló esztétikai megjelenést kínál.

A polikarbonát átlátszósága felfedi a falakon belüli dinamikus életet – hangyákat, bogarakat, növényeket, gyökereket –, és visszaveri a természetes fényt és színeket az osztálytermekbe. Ezek a fejlődő élő falak élénk, aktív környezetté varázsolják az osztálytermeket, és arra ösztönzik a tanulókat, hogy közelről figyeljék meg a biológiai sokféleséget.
A cikk eredetileg a www.kp.hu weboldalon jelent meg. Kattints ide a folytatásért!