Viva Magenta: a Pantone nyilvánosságra hozta a 2023-as év színét
A kármin, a bíborvörös vagy a mély málna közeli rokona, a Viva Magenta, a Pantone 2023-as év színe, a va-va-voom érzését sugározza. A Pantone Color Institute ügyvezető igazgatója, Leatrice Eiseman szerint az árnyalat „ököl a bársonykesztyűben”.
A Viva Magenta szépségét az adja, hogy játékosan képes a látszólagos kettősségek mindkét oldalán elhelyezkedni. Valóban, a szín elég merész ahhoz, hogy megtörje a formát, miközben hívogató, elérhető és meglepő marad a legkülönbözőbb kontextusokban és alkalmazásokban.
„Ez egy árnyalt bíborvörös tónus, amely egyensúlyt mutat a meleg és a hideg között, így ez az, amit mi hibrid színnek nevezünk” – mondja Eiseman. „Merész, szellemes, mindenkit magába foglal… könnyen befogadható szín.”
Az intenzív rózsaszín-piros árnyalatok már mindenhol teret nyertek a kifutótól (lásd: Valentino ’22-es tavaszi-nyári bemutatója) a metaversenyekig, így a lakó- és kereskedelmi belső terek természetes következő lépésnek számítanak. Eiseman szerint a konyhák (és konyhai berendezések), amelyek régóta tisztelik a vörös színt, a Viva Magenta segítségével „egy csipetnyi újdonsággal” ruházhatók fel, mivel képes elszakadni az előző generációkat meghatározó „ugyanolyan régi vörös tónustól”. A Pantone 2023-as év színe üvegedényeken vagy bármi más fényvisszaverő felülettel rendelkező tárgyon is „gyönyörű”, és még a párnákat vagy asztali hangsúlyokat is felruházhatja azzal, hogy „gyönyörű, drámai és színpadias hatást keltsen az otthonban”.
Bár egy ilyen élénk szín a korábbi években talán megfélemlítőnek számított, a Pantone azt állítja, hogy a fogyasztók most minden eddiginél jobban készen állnak arra, hogy elkezdjék a színekben rejlő összes lehetőséget kihasználni. „Évek óta folyamatosan végezzük a színszavakkal kapcsolatos asszociációs tanulmányokat, [és] az emberek mostanra eljutottak egy olyan pontra, amikor már egy kicsit bátrabbak abban, hogy hol használnak egy kis színt” – jelzi Eiseman. „És az érintés már nem csak egy párnát jelent, amit csak úgy a kanapéra dobnak. Egy érintés jelenthet néhány falat is.”
Annak érdekében, hogy a fogyasztók nagyobb magabiztossággal közelítsenek a Viva Magenta színhez, a Pantone négy különböző palettán helyezte el a 2023-as év színét: Tüzes színkitörést ad az egyébként nyugodt, semleges irányultságú Ignite palettához. Egyesíti a Family Ties-t alkotó árnyalatok teljes spektrumát. A Resonance-ban a Viva Magenta egy kis drámaiságot ad az egybeeső gazdag árnyalatokhoz, majd zökkenőmentesen belecsúszik az Equilibrium meleg palettájába.
Idén a Pantone is nagyot lendít azon, hogy a szín a metaversusban – pontosabban a Magentaversusban – is sztárrá váljon. A Midjourney mesterséges intelligencia művészeti eszköz és a Huge kreatív partner segítségével a márka egy olyan magával ragadó digitális világot hozott létre, amely a szín központi témáit és gondolatait vizsgálja, miközben a természetes és a tisztán digitális birodalmakkal való kapcsolatát is vizsgálja.
Ez az élmény a Pantone Artechouse kiállításán elevenedik meg, amely december 3-án nyílik meg a nagyközönség előtt az Art Basel Miami Beach keretében. Ez egy új út a Pantone számára – és jelzés a Viva Magenta számtalan lehetőségére. „Ez valóban azt az ötletet hozza, hogy egy színnel új narratívát írjunk” – osztja meg Eiseman.