A moduláris kerékpáros híd alkalmazkodik egyedülálló bányászati tájhoz és az ingadozó vízszinthez
A 20. században a belgiumi Dilsen-Stokkem és Maasmechelen határa gyökeresen átalakult. A terület évekig ellenállt a szén- és kavicsbányászatnak az altalajban, ami két terrillt – nagy halom bányászati hulladékot – és később egy nagy tavat alkotott közöttük.

A BuroLandschap belga építésziroda most egy okos megoldást mutat be a hegyek közötti szakadék áthidalására. A Fibonacci-szekvencia vagy az „aranymetszés” ihlette a „Cycling Between Terrils” híd elegáns, organikus formát ölt, és nem egyenes vonallal köti össze a partokat, hanem egy olyannal, amely átkígyózik a vízen.

Ez a kanyargós szerkezet arra ösztönzi a kerékpárosokat és a gyalogosokat, hogy lassan haladjanak át a hídon, miközben csodálatos természeti kilátásban gyönyörködhetnek. A híd 400 méter, így Belgium leghosszabb úszó kerékpáros hídja lett. 30 csuklós elemmel is büszkélkedhet, amelyek lehetővé teszik, hogy hatékonyan alkalmazkodjon a tó változó vízszintjéhez. A cikk eredetileg a www.kp.hu weboldalon jelent meg. Kattints ide a folytatáshoz.